پرش به محتوای اصلی

اخبار

برگزاری آزمون مربیگری دوره های ICT در استان بوشهر

برگزاری آزمون مربیگری دوره های ICT در استان بوشهر
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در راستای آموزش کارکنان وظیفه و سربازان در خدمت مقدس سربازی، آزمون مربیگری دوره های فناوری اطلاعات با شیوه نامه مربوطه در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیر کل ارتباطات این استان با بیان اینکه در چارچوب تفاهم نامه مشترک فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، سومین مرحله برگزاری آزمون انتخاب مربیان دوره هایICT، با همکاری طرفین برگزار شد گفت: امروزه سازمانها سرمایه گذاری های بسیار گسترده ای را صرف برنامه های آموزش و بهسازی میکنند و این اقدام اغلب بعنوان بخشی از برنامه های توسعه منابع انسانی سازمانها مشاهده می شود که به منظور اهداف توسعه حرفه ای، روشها و تکنیکهای مختلفی را می توان جهت حمایت از یادگیری و آموزش بکار گرفت. یکی از این روشهای اثربخش که میتواند در آموزش و بهسازی بکارگرفته شود، مربیگری است.

سملیان با اشاره به اینکه مربیان انتخاب شده نقش بسیار مهمی در آینده کارکنان آن سازمان دارند گفت: این آزمون طبق بخشنامه و با حساسیت خاصی جهت انتخاب مربیان برگزار می شود. وی افزود: امروزه بهره برداری حداکثر از سرمایه های انسانی برای سازمانها به دلایلی از جمله پیشرفت شتابان فناوریهای مختلف، رقابت روز افزون، تقاضا برای افزایش تولید و کاهش هزینه ها امری گریز ناپذیر شده است و سازمانهای امروزی با آگاهی بیشتری در تلاشند با تدوین و بکارگیری استراتژیهای آموزشی همچون مربیگری به نتایج کارآمدتری نایل آیند.

مدیر کل ارتباطات استان گفت: پاسخگویی به نیاز بازار از دیگر اهداف بکارگیری مربیگری است. در این راستا در حال حاضر دنیای کار دیگر روشهای سنتی همچون سخنرانی  را نمیخواهد بلکه به یک مربی نیاز دارد که مشاور فرد در حین کار باشد. چون سازمانها دیگر مشاور محض و مدرس نمیخواهند بلکه افرادی را میخواهند که از لحاظ علمی همکار و همراه کارآموزان باشند. بنابراین هدف اصلی چنین آزمون های مربیگری، آموزش و بهسازی مربیانی است که بتوانند مسیر شغلی کارآموز را به وی نشان داده و تجربیات کاری او را تا قبل از ورود به بازار کار به اندازه قابل توجهی بیافزایند.

سملیان اظهار کرد: مربیگری یکی از روشهای آموزش ضمن خدمت کارکنان است که همانند دیگر روشهای آموزشی (همچون سخنرانی، آموزش کارگاهی و غیره) برای رشد و بالندگی نیروی انسانی مورد استفاده قرار میگیرد. مربیگری روشی موثر جهت ارتقای یادگیری است که میتواند تأثیری مثبت بر سود و زیان سازمان داشته باشد و همچنین میتواند مزایای محسوسی را برای افراد و سازمانها به ارمغان آورد. وی افزود: در دهه اخیر ابزار مربیگری محبوبیت چشم گیری میان رهبران و کارکنان سازمانها یافته است، به گونهای که سازمانها و کارکنانشان به مربیگری توجه زیادی مبذول داشته و منابع مادی، مالی و انسانی زیادی را بر روی آن سرمایه گذاری میکنند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۰۵
تعداد بازدید : ۲۳۷

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید