آشنایی باکارگروه دفاترICT روستایی استان بوشهر

دفاتر ICT روستایی با هدف تهیه‌ی زیرساخت‌های راه‌اندازی دولت الکترونیکی برای سرویس‌دهی به ده‌ هزار روستای کشور در پایان برنامه‌ی توسعه‌ی سوم شروع به فعالیت کردند. ولی بمرور زمان و بدلیل نبود محتوای مناسب، سیاست گذاری مشخص و هماهنگی ارکان دولتی به منظور خدمت‌رسانی، باعث گردید تا عملا وجود این دفاتر بدون کارایی لازم باشد. در کنار آن وجود مشکلاتی نظیر  بیمه نبودن کارگزاران، تعرفه های بالای برق و گاز، کارمزد پایین و ... باعث گردید همزمان با کاهش در سراسر کشور، تعداد این دفاتر در استان بوشهر نیز از 214 دفتر به 130 دفتر برسد. 

در انتهای سال 1394 اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با تشکیل کارگروه استانی متشکل از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری(بعنوان رئیس و عضو دارای حق رای)، مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات(بعنوان دبیر و عضو دارای حق رای)، نماینده انجمن صنفی دفاتر ICT  روستایی(بعنوان عضو دارای حق رای)، مدیرعامل شرکت مخابرات استان، مدیر کل پست استان،  و مدیریت شعب پست بانک تلاش خود را جهت پیگیری مشکلات، تعریف خدمات جدید و تثبیت دفاتر انجام داد. شایان ذکر است ذیل این کارگروه استانی یک کارگروه متشکل از کارشناسان دستگاههای عضو نیز جهت بحث و پیشنهاد مصوبات تشکیل گردید که جلسات فوق با پیگیری و جدیت اعضا در حال انجام می باشد.

ماحاصل مصوبات در جلسات فوق را می توان دعوت از مدیران دستگاههای اجرایی، شرکتهای خدماتی و بیمه ای جهت برونسپاری خدمات به دفاتر، پیگیری مشکلات قراردادی دفاتر، موافقت با جابجایی تجهیزات از دفاتر تعطیل به دفاتر فعال، پیشنهاد جهت ارائه تسهیلات، موافقت با انتقال دفاتر به ساختمان دهیاری روستاها (در صورت نبود مکان مناسب) نام برد.

در پایان امید است بتوان با برگزاری جلسات منظم علاوه بر تثبیت و رونق دفاتر در واگذاری خدمات به روستاییان عزیز، باعث آغاز مجدد فعالیت دفاتر تعطیل شده نیز باشیم.