پرش به محتوای اصلی

اخبار

توسط شرکت سام شهد نخلستان صورت می گیرد:

راه اندازی کسب و کار نوپا در صنعت سنتی خرما

راه اندازی کسب و کار نوپا در صنعت سنتی خرما
بوشهر است و خرمای مرغوب و طعم خاص دسر‌های جنوبی‌اش. سال‌هاست که همه ساکنان بوشهر می‌دانند در فصل گرم سال، باران رحمت الهی به شکل دانه‌های خرمای مرغوب بر سر آنان می‌بارد. زنان و مردان در خرماچینی و بسته‌بندی خرما مشغول می‌شوند و از این محصول منفعت می‌برند.

اما قرن‌هاست که این خرماها به سنتی‌ترین شکل موجود و در بسته‌بندی‌های نامناسب، به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس صادر می‌شوند و حتی در زندگی سایر مردمان ایران نیز از فرآورده‌های این نعمت پرفایده چیزی نمی‌بینیم.

شرکت سام شهد نخلستان که دارنده گواهی خلاق می باشد، متوجه این خلأ شده و کسب‌و‌کاری را بر پایه این نیاز ایجاد کرده است. این شرکت با استفاده از خرما، محصولات متنوعی از جمله دسرهایی بر پایه خرما تولید و ارزش افزوده‌ ایجاد می‌کند.

شرکت در ابتدا کار خود را با فرآورده‌های هسته خرما آغاز و با این محصول خلاقانه به پارک علم و فناوری بوشهر راه پیدا کرد.

سپس سایر محصولات خرمایی، نظیر خرما شکلاتی‌های اعلاء در وزن‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف و حلواهای اصیل بوشهری را تولید کرد. در حال حاضر 6 نوع محصول متنوع با بسته بندی های متفاوت تولید می شود که عبارتند از: حلوا خرما، خرمابار( خرمای فرآوری شده با مغز)، رولت خرما، رنگینک خرمایی، حلوای انگشت پیچ بوشهری و حلوا خرما با روکش شکلات. لازم به توضیح است که همه محصولات نشان سیب سلامت دارند.

سعی مجموعه بر این است که بیشتر از نیروی کار زنان متخصص و غیرمتخصص بومی استفاده کند و اکنون ۲۰ نفر در دو کارگاه مجزا و وسیع مشغول به کار هستند. البته بخشی از کار را برای خانم‌هایی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند، با نظارت مسئول فنی کارگاه برایشان ارسال و در خودروهای یخچال‌دار استاندارد تحویل می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، طرح شرکت سام شهد نخلستان به عنوان یک کسب و کار نوپا در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بررسی و برای دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 تائید شد.

بازاریابی شرکت به چندین بخش تقسیم می‌شود: مصرف‌کنندگان نهایی، سازمان‌ها/ادارات و تأمین محصولات نیمه‌آماده برای صادرکنندگان بزرگ فرآورده‌های خرمایی. برای هرکدام از این حوزه‌ها سیاست‌ها و راهکارهای خاصی دارند. در مورد مصرف‌کننده نهایی، از طریق اینستاگرام (samshahd.co) و سایت برای معرفی و فروش محصولات استفاده می‌کنند.



۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۲۹

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید