پرش به محتوای اصلی

سیاستهای وزارت ICT در حمایت از تولید کنندگان مرتبط

۴ اسفند ۱۳۸۴

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شرکت مخابرات ایران

۰۱

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای حمایت خردمندانه از شرکت های صنعتی کشور و مطابق با وظایف خود در رابطه  با سند چشم انداز 20 ساله و برنامه ها ی دولت، مجموعه سیاست های اجرایی حمایت از تولید کنندگان داخلی ‌ICT را تصویب نموده که به مورد اجرا قرار می دهد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست‌های این وزارت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی  در بخشهای الکترونیک ، مخابرات و فناوری اطلاعات که از  ویژگی‌های «تولید دانش فنی و توسعه آن » ، «جذب و بکارگیری نیروهای متخصص »، «برخورداری از تجهیزات و امکانات فنی لازم »، «قدرت کسب  و بومی کردن فناوری»، « توانمندی در کیفیت و امکان رقابت‌پذیری» برخوردار باشند، تمایز بین تولیدکنندگان واقعی شایان حمایت و وارد کنندگان محصولات خارجی در قالب تولید را مشخص می سازد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از تولید کنندگان داخلی را به مفهوم بر هم زدن قواعد رقابت یا محافظت از آنان در مقابل رقابت با محصولات خارجی نمی‌داند، بلکه این حمایت را تقویت و توسعه توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی در برابر محصولات خارجی می‌داند .
این وزارت در اعمال سیاست‌های حمایتی و به منظور توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی یا به تولید رساندن نتایج تحقیقات انجام شده، تسهیلات کوتاه مدت با کارمزد کم را در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد و در تـمامی قراردادهای خارجی بالاتر از 50 مـیلیارد ریال طرف قرارداد را موظف خـواهد ساخت تا در حوزه
تـخصصی خود در یـکی از مـراکز علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و یا پارک‌های فنآوری ملی معادل یک درصد ارزش قرارداد را سرمایه‌گذاری تحقیقاتی و توسعه‌ای نماید.
در راستای اعمال سیاستهای حمایتی اطلاعاتی، تمامی شرکتهای تابعه این وزارتخانه موظفند که اطلاعات کلی مربوط به مناقصه‌های بالاتر از ده میلیارد ریال را حداقل 6 ماه قبل از انقضای مهلت در سایت وزارتخانه یا شرکت اعلام کنند.
همچنین  به منظور حمایت از شرکتهای داخلی در مناقصه‌های بین‌المللی، تمامی شرکتهای تابعه وزارت باید قانون حداکثر استفاده از توان داخلی را در  تمامی مراحل مناقصه و قرارداد مربوطه اجرا کنند و در تمامی مناقصه‌های کلان خود، مراحل RFI ،RFP و RFQ را رعایت کرده و پاکات در حضور پیشنهاد‌دهندگان  و هیأت نظارتی مربوطه گشوده شود .
شرکتهای تابعه وزارت ICT  موظفند که برای تولیدکنندگان داخلی L/C ریالی یا ارزی گشایش نموده و حتی‌الامکان مناقصه‌ها را به صورت GC و MC برنامه‌ریزی کنند، همچنین حمایت‌های صادراتی و پیشنهاد تعرفه‌های ترجیحی در راستای سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات صورت می‌گیرد.
گفتنی است به منظور اطمینان از صحت اجرای این سیاست‌ها هر گونه گزارش مربوط به موارد مغایر از سوی هیأت ویژه این امر که از سوی وزیر منصوب می‌ شود پیگیری و رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام

اظهار نظر

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.